Wednesday, 11 July 2012

saya sayanggg family sayaa :) !

assalamualaikum BLOG ! :)
aku baru balik daftar semalamm .. satu hari atas ketaa. walaupun bukan aku yg drive kebas abes dok ats ketaa.. huhuu..
tima kasih kat abg aku yang hantq aku daftar.. dari pagii-II buta tuhh.. kesian kt hang. hehee..
hmm. dapat beritaaa, kelas start sabtu nih.. x ready la lagi T_T. xpalah..
oke2.. yang tu untk newss ja hari ni.. msti tgok tjuk tu xda kena mengena kan dengan apa yang aku tulis nih..

haa.. tajuk tuu ?? SAYA SAYANG FAMILY SAYA ! 
tiba-II tingat nk tuliss pasal fmly ngn akuu.
nak taw sebab aapa aku sayangg? hehe.. mcam2 laa..
sebab depa la yang dok jaga aku dari kecik lagi..
kalau fmly aku xda, mcm mna aku nk ada kan..
alaa.. mampa hampa-II semua la hang sayangg fmly hmpa.
Tapi stiapp fmly ada citanyaa.. x akan samaa.. kan3..

firstt sekalii.. aku sayang mak ayah akuu..
sebab.. masa kcik-II dulu aku igt lagii.. 
kalau ayah aku nk p mana-II msti aku lahh yang gedik2 nk ikott..
mana-II saja okee.. naik moto.. huh.. ada aku kesahh.. jnji aku boleh ikot. hahaha..
ayah aku p kedai ikut, normal kan? pastu ayah aku kebun, gatai nk p jugakk.. pusing-II dalam tu.. biaq kena ketik nyamuk xpaa.. hahaha..
pastu smpai ayah aku p tgok bolaa.. aku ikutt jugakk ! hehee.. bukan aku tgok pown..
aku makan ja lbehh .. ayah sbaq ja ngn pangai aku.. tima kseh ayahh :D
hehehe.. ni kesahh mak aku..
uishh.. aku dulu-II buass.. budak-II katakan.. hahaa.
aku suka ambikk brg2 dapuq mak aku.. main masak-II la ngn kwan-II
nak taw brang apa? okee.pinggan.. mgkokk.. belangaa.. berass *buat nasi goreng la sgt*
hahaha.. penah ambik tpungg bncuh-II pstuu tuangg.. haha. mak akuu marah jalaa..
aku slmber badak jaa.. x serikk.. lagi aku buatt.. ambik tpungg bncuhh.. buat roti canai.. gorengg ats tudung priukk gagag.. trokkk kann..
haa.. bnyk lagi laa.. nk cita kt snii smpai bilaa x abess..
time ujan lagi bestt, umah dulu-II kan ada umah atass..  haa.. time ujan aku msok bwah umah tu,
then buat satu kubangg.. okee.. pstu tuangg ayaqq.. pstuu berendam dalam tu..
hahaha.. x caya?? btoi laa.. punyaa la belemoihhh akuu masa tu..

tiba-II nampak mak aku balikk.. smbunyii aku, igt mak aku x nmpk laa..
sekali dengn grangnyaa.. mak aku kepak (patahkan) ranting pkok jambu dan mai kt akuu.. haha..
tunggu lagi?? lari laa smbil kata "cek x buat dah" hahaha.. lawak3.. bukan apaa, mak marah la main ktoq kan.. pdan mukaa.. apa-II pownn aku sayanggg mak akuu. :D

haa.. nak citaa nakai aku ngn abg sulungg aku plakk.. 
aku cukupp tkut ngn dyaa,, sbb garangg sgt.. grang bukan sebab apa, dya xmaw bg adik-II dya buat pala sgt laa.. dya garang time suh p skolahh, p mengaji, bguihh kann.. 
penahh dulu aku xmaw p skolahh abg akuu marahh smpai mai kelambu suhh bgun mandi.. 
hahh.. tgu lagi kalut la akuu siap-II.. ish2.. pemalas aku dluu.. pastuu penah xmaw p skolahh..
aku kuaq pagi2 naik pokok depan umahh dok diam-II, biaq ngntOk xpa tgu smpai abg aku p kejaa..
hahah. lepass dya start mto tuu legaa aku.. yess.. terlepass xyh p skolahh.. lepas tu, dengaq sora mak aku pgil.. hahahahaahhaa.. mak aku dh cri aku ilang pagi-II butaa.. 
baru aku turun pokok hbaq kt mak aku, "cek xmaw p skolah ja, tkot abg sbb tu naik pokok smbunyi"
hahaha. apaa lagi.. gelak la mak akuu.. :D.. tp skolah rndh jaa mlass. skolah menengah rjin dh.. 

okee dhh setell.. ngn kak akuu lagi mcm-II aku buatt.. aku penah guna fon dya nk telefonn kwan aku.
kan aku xda fon masa tuu.. hahaha.. kol la sgt.. abes kdtt.. bila kak aku tnyaa..
wat xtaww jaa.. jwab x gunaa aihh... kena marahh lagi aku.. biaq p.. hahahaa..
ngan abg no 2 plakk.. haa.. gduh x bnti taw dulu-II..
masa p mengaji kan naik gerek ngn abg aku.. abg aku ni sukaa naik gerekk pastuu wat mcm plumba moto..
aku dduk depann.. satu hari dya kona lek baringg .. aku keraskan handle smpai x jadi konaa bringg dyaa pstu belah pokok pelam. hahaha.. msa tu mmg lwkk. kena marah lg sbb pgg hndle mcm tu..
biaq la kt aku.aku tkott la konaa mcm tu.. hehee..
kalau gduh lagi bestt.. smpai ligan-II naik ats pokokk.. lagi x dpt ligaann laa ..geram x sangga..
lama-II x dptt jugakk triakk laa. haha.. tu ja aku mmpu..
tapi la ni x bekelainn dh laa.. tu kcik-II jaa.. hahaa

aku ada adikk.. dikwan..
pasai pa xtaw kami xleh dekatt.. gaduh x bnti jugakk.
aku ni suka buat masalah ngn depaa. haha..
smpai aku geram kat adik aku, aku bg jatuh masa naik gerek tu.. kesian2.. tapi la ni x wt dah jugakk
ishh. jgn pkiaq aku mcm tu lgi laa ni..
semua bolehh pkiaqq dhh.. 
tapi dulu-II memangg nakai sgt.. kalau igt balikk msti gelak. dok mereka ngn fmly aku.. 
sayanggg familyy akuu.. <3

*hampa mst ada cta kann ..
*kita semua ada kenangan yang xleh lupa..
*simpa leklokk.. bleh citaa nnt-II..

oke laa.. dahh abess.. assalamualaikumm. :D