Friday, 24 August 2012

sedih + chill + cool + selamat hari raya aidilfirti_2012.. :D

Assalamualaikum blOg dan awak,awak,awak... pembaca blOg skali laa.. (ada ka ?)
haha.. kalau ada dialu-alukan :D
entry kali ni.. raya, raya, raya..
al maklomla, sblom ni raya x kenai g ngn blog nih..
cewahh.. nk post pasai raya la plak taun 2012 ni.. tapi ada +++ tu an..
tgok la kisahh nii..

ar, raya kali nih agak sdeyy sikit kott..
sebab?? ahaa. sebab aku kurangg sikit nk wat keja2 umah ngn tolong mak.
ada laa satu kess, dalam seminggu sbelom raya la..
masa tu nak p bukak posa dengan aty ( kawan aku lah )
hehe... tempat kt giant.
dalam pukul 6.30 laa kami kuaq dari rumah..
okee.. dalam perjalanan tu laa..
tiba2 sampai kt satu tempat, moto termsok tebingg,,
pastu x dapat dikawal, t'seret kt batas.. perghh..
rasa-2nya apa?? EXCIDENT laaa !!
wahh, tekejut sat aku.. x sangka btoi.. macam mimpi..
tapi bgon2, sakitt.. huihh, bukan mimpi.. btoi2 laaa ..
kawan aku aty pown t'seret sekali..
luka dyaa, dekat mukaa, tpi mulut, tgn, kaki semua ckup laa serba serbi..
aku plak??
jom tgok laa.. aku punya luka sikit jaa.. hehe
                                           oke nih slah satu tempat luka aku..
                                           ada lagi, tangan kanan, siku, kaki, lutut, sikit2 dya kena..

dalam sikit2 tu pown, susah jugak nk wat apa2 pown dalam msa bpa ari..
seksa-2.
seb baikk kami x cedera trok, ptah kaki kaa.. kalau x abes-2.. huhu..
malam kedua aku kt umah sewa, abg aku mai amik.
hehe, yeahhh.. cuti awai pada orangg, tapi cuti-2 pown sakit watpaa..

oke,oke,oke..
dh abes pasai tu. meh msok raya !!
raya taun nih, aku x dan buat bnyk kuih pown
*macam la sebelom ni bnyk aku buat kann..
saja ja eksyen.. tapi raya kali nih aku dan buat cornflkes jaa..
tu pown lembab kot.. dri pkul 12 smpai 6 ptg.. giloo..
tangan kan OKU sat.. haha..
lpas tu buat kek sebiji ja..
malaihh laa nk putaq2, skit tgn.. xleh membasuh plak tu..
apa lagi.. adik aku la mangsanyaa.. huhuu..
kisahh baju raya pulakk !
haaa.. supriseddddddddd..
baju raya aku taun ni kan.. aku tak penah lagi r pakai kaler ni..
taun ni ja gila sikit.. haha.. jom tgokk ..

                                     
 hahaha, ni la baju raya aku.. disinari perghh cahaya,,
 tapi an, bukan kuninggg, coklat cayaq.. haha,,
 puas betengkaq ngn kwan aku pasai kaler..
 apa-2 jala. aku x kesah..
masa ni kt depan tv sedang berfb laa..
dan lagi kannn...

pastuu, ada plakk raya kedua aku..
baju lain jugakkk.. masa raya kedua p umah tok aku.. raya ngn adik bradik kt sana..
malaih nk cita panjang.. tgok gmbaq ja nahh..



ckup la kan dua..
x boleh bnyk3.. hahaha..
raya petama, kedua, ktiga dan keempat aku memannggg sibok..
kalau aku x sibok
aku menyibok , HAHA .. oke.
cukup laa takat ni..
mati idea aku,,
babai.. :D



Sunday, 5 August 2012

Kisah kawan saya~

Assalamualaikum blogger . !
dah pertengahan puasa pown,
aku x balik umah lagi taw setakat nihh.. hehe..
nak pecahkan rekod kononn, yelaa sebab sebelum ni.. mksud aku sem2 lepas laa..
pntangg cuti.. kalau boleh satu hari pown aku balik..
opss.. ! terpanjang lak mukadimah aku malam nihh..
ini kisah kawan saya lah! cuma nk ceritakan balik jaa..
berminat bca laa.. x minatt.. ok stopp.. hit the red X . hehee.
oke laa..
jomm tengokk !

" Allah jadikan kita sekeping hati, mengapa Allah tak jadikan ia sebentuk hati ??
ini kerana Allah memberikan kita pilihan dalam mencari sekeping hati lagi untuk bercantum & menjadi LOVE"

let's move to the true story..

Ada dua orang kawan, lelaki dan perempuan..
aku namakan si lelaki ni.. "A" dan perempuan "B".
pada permulaannya A dan B hanya lah kawan biasa, kwan gelak, kawan suka, kwan duka.. kawan dalam segala hal, tidak terlintas sedikit pown dalam hati masing-2 untuk jadi sepasang kekasih..
mereka saling mengenali antara satu sama lain.. dan akhirnya mereka BERSAHABAT..
lama kelamaan, sahabat ini semakin akrab, berkongsi kisah.. ceritaa.. dan akhirnyaa A mula tertarik pada B kerana keperibadiaannya, tapi bukan kerana nafsu, harta atau lain-2.
si A hari-2 cuba memikat hati B, tapi malangnyaa A sudah mmpunyai kekasih, A seorang yang setia,
dan tak pernah curang..

A mula menjauhkan diri dari B, tapi A tetap tak berdaya, tetap tak boleh, kerana A dapat rasakan sekeping HATI yang si A cari ni adalah HATI si B.
satu hari, A bertanya kepada B "apakah perkara yang membuatkan B bahagia, A menjawab seseorang yang bernama *kekasihnya.
A menangis bila mendengar apa yang dikatakan B..
sejak kejadian itu, A dah tau yang dya tak dapat bahagiakan B,
A seperti mahu mmbunuh diri, tapi A berfikir, kalau dya bunuh diri bermaksud A kalah kepada *kekasih B
& A pulaa tidak tau sama ada B ada perasaan terhadapnyaa atau pun tidakk,
hari ke hari,, A cuba menambat hari B, tapi B tetap stiaa..
A brfkir lagi.. sama ada nak lihat B bahagia atau menangis..
tiba A teringat bahawa kebahagiaan B tu datangg dari keksihnya dan bukan dari A..
A mula sedar, kebahagiaan A adalah kebahagiaan B, kehidupan A adalah kehidupan B.
cinta tak dapat dipaksa.. A sanggup dirinya merana daripada melihat B merana ..
A korbankan perasaannya untuk B dan kekasihnya walaupun hati B amat sayangkan A..
segala apa yang diperkatakan ialah perasaan A kepada B iaitu A sangat sayang, suka, cinta kepada B..
tapi A tau, 3 perkara tu tak dapat bawa bahagia kepada B.
jadi.. A memilih untuk korbankan perasaannya untuk B.
A tak kisah kalau hatinya merana asalkan B bahagia..
"A menyatakan bahawa dia sbenarnya jatuh hati kepada B"

HOHOHO !
panjang tak cita aku tuhh?
itu kisah kawan saya Oke..
kalau bosan sory laa.. aku bukan penuliss NOVEL pown..
lagi pown ni kisah benar laa.. hehe..

pengajaran??
just one sentence to say
*jodoh, pertemuan, ajal, & maut semuanya di tangan tuhan.. jangan berhenti DOA untuk dapatkan apa yang kita nak.. insyaallah.. ALLAH bersama kita..

_TAMAT_