Sunday, 5 August 2012

Kisah kawan saya~

Assalamualaikum blogger . !
dah pertengahan puasa pown,
aku x balik umah lagi taw setakat nihh.. hehe..
nak pecahkan rekod kononn, yelaa sebab sebelum ni.. mksud aku sem2 lepas laa..
pntangg cuti.. kalau boleh satu hari pown aku balik..
opss.. ! terpanjang lak mukadimah aku malam nihh..
ini kisah kawan saya lah! cuma nk ceritakan balik jaa..
berminat bca laa.. x minatt.. ok stopp.. hit the red X . hehee.
oke laa..
jomm tengokk !

" Allah jadikan kita sekeping hati, mengapa Allah tak jadikan ia sebentuk hati ??
ini kerana Allah memberikan kita pilihan dalam mencari sekeping hati lagi untuk bercantum & menjadi LOVE"

let's move to the true story..

Ada dua orang kawan, lelaki dan perempuan..
aku namakan si lelaki ni.. "A" dan perempuan "B".
pada permulaannya A dan B hanya lah kawan biasa, kwan gelak, kawan suka, kwan duka.. kawan dalam segala hal, tidak terlintas sedikit pown dalam hati masing-2 untuk jadi sepasang kekasih..
mereka saling mengenali antara satu sama lain.. dan akhirnya mereka BERSAHABAT..
lama kelamaan, sahabat ini semakin akrab, berkongsi kisah.. ceritaa.. dan akhirnyaa A mula tertarik pada B kerana keperibadiaannya, tapi bukan kerana nafsu, harta atau lain-2.
si A hari-2 cuba memikat hati B, tapi malangnyaa A sudah mmpunyai kekasih, A seorang yang setia,
dan tak pernah curang..

A mula menjauhkan diri dari B, tapi A tetap tak berdaya, tetap tak boleh, kerana A dapat rasakan sekeping HATI yang si A cari ni adalah HATI si B.
satu hari, A bertanya kepada B "apakah perkara yang membuatkan B bahagia, A menjawab seseorang yang bernama *kekasihnya.
A menangis bila mendengar apa yang dikatakan B..
sejak kejadian itu, A dah tau yang dya tak dapat bahagiakan B,
A seperti mahu mmbunuh diri, tapi A berfikir, kalau dya bunuh diri bermaksud A kalah kepada *kekasih B
& A pulaa tidak tau sama ada B ada perasaan terhadapnyaa atau pun tidakk,
hari ke hari,, A cuba menambat hari B, tapi B tetap stiaa..
A brfkir lagi.. sama ada nak lihat B bahagia atau menangis..
tiba A teringat bahawa kebahagiaan B tu datangg dari keksihnya dan bukan dari A..
A mula sedar, kebahagiaan A adalah kebahagiaan B, kehidupan A adalah kehidupan B.
cinta tak dapat dipaksa.. A sanggup dirinya merana daripada melihat B merana ..
A korbankan perasaannya untuk B dan kekasihnya walaupun hati B amat sayangkan A..
segala apa yang diperkatakan ialah perasaan A kepada B iaitu A sangat sayang, suka, cinta kepada B..
tapi A tau, 3 perkara tu tak dapat bawa bahagia kepada B.
jadi.. A memilih untuk korbankan perasaannya untuk B.
A tak kisah kalau hatinya merana asalkan B bahagia..
"A menyatakan bahawa dia sbenarnya jatuh hati kepada B"

HOHOHO !
panjang tak cita aku tuhh?
itu kisah kawan saya Oke..
kalau bosan sory laa.. aku bukan penuliss NOVEL pown..
lagi pown ni kisah benar laa.. hehe..

pengajaran??
just one sentence to say
*jodoh, pertemuan, ajal, & maut semuanya di tangan tuhan.. jangan berhenti DOA untuk dapatkan apa yang kita nak.. insyaallah.. ALLAH bersama kita..

_TAMAT_